Loading...

Mokkop.
Een warm signaal voor mantelzorgers.

Een kanker diagnose bij een kind is een enorme schok voor zowel het kind als de ouders. Ouders focussen zich logischerwijs totaal op hun kind, maar vergeten daarbij vaak aan zichzelf te denken. Josje van Beusekom bedacht een product dat ouders van langdurig opgenomen kinderen stimuleert om ook af en toe aan zichzelf te denken, genaamd Mokkop.

Onder begeleiding van MEDD hebben we gezamenlijk een technisch- en commercieel haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. 

"Het sprak mij vooral erg aan dat ook bij MEDD de gebruiker altijd centraal staat. Het concept Mokkop werd met open armen ontvangen in allerlei ziekenhuizen, maar de stap van concept naar product bleek toch een stuk lastiger dan gedacht. Gelukkig heeft MEDD mij met hun expertise ondersteund in het verkennen van de markt en het optimaliseren van het product." 

Josje van Beusekom – User-centered Designer en eigenaar Mokkop

Simpel gezegd is Mokkop een koffie- of theekop die ouders krijgen in het begin van het behandeltraject van hun kind. Deze kop geeft 5x per dag een warm gekleurd lichtsignaal om de ouder eraan te herinneren om ook aan zichzelf te denken. 

Tijdens ons kwalitatief onderzoek hebben we middels procesanalyse, programma van eisen, stakeholder analyse, enquêtes en focusgroupen inzichtelijk gemaakt wat gebruikers en overige stakeholders werkelijk nodig hadden.

Brainstormsessies met onze productiepartners resulteerden in (materiaal-)adviezen t.b.v. ontwerpoptimalisatie. Onze eindresultaten hielpen de ondernemende ontwerper het gesprek aan te gaan met toekomstige (business-)partners en potientiële eindgebruikers. MEDD coachte deze gesprekken middels de leermethode Voordoen - Samen doen - Zelf doen. 

Interesse in de Mokkop?
Neem contact op met Josje.

 

Terug
Volgende

Neem contact met ons op